söndag 1 december 2013

Vinnare

30 November 2013 

Om så med blod, svett, och tårar,
nog ska vinsten bli min!


Min roman, som fortfarande inte har någon bättre titel än Antonia, landade slutligen på 52637 ord. Den är inte klar. Jag hann köra fram ungefär till mittpunkten på min tidslinje. Efter att ha skrollat igenom flera sidor på slutet misstänker jag att jag behöver redigera stora delar av de sista 20000 orden, så till den grad att det nästan bara rör sig om att skriva om.

Men det gör inget.

För jag skrev 50 000 ord. Under november. Precis som jag sagt att jag skulle. Jag klarade utmaningen som är NaNoWriMo i år igen, och det känns allmänt underbart.


Nu tänker jag dock lägga Antonias äventyr åt sidan i någon månad, i alla fall i några dagar. Om jag känner för att fortsätta skriva senare ska jag förstås göra det - jag vill väldigt gärna se den här historien avslutad, för jag tror verkligen att den kan bli bra - men det är ingen press att skriva på den varje dag längre. Så grattis! till mig, och till alla andra som klarade av nano - nu är det inte lika galet igen förrän nästa år. (Eller kanske redan i februari, som är edit månaden, eller april, när man kan skriva ett manus, eller under sommarmånaderna, när det är camp... Eller när som helst. Författande är ganska galet oavsett tid på året).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar