lördag 21 december 2013

Tillbaka i storstan

17 December 2013 

 Eller ja, nästan. Typ.

Idag åkte jag in till den stora staden Växjö, också känd som den småstad där jag studerade på gymnasiet, bodde i två år, och där flera av mina vänner bor kvar. Eller åtminstone har sina rötter, även om många är ute på äventyr liknande mina. Mitt äventyr i London fick ju sitt slut nu lagom till jul, mycket för att ge plats åt det som kommer ta upp min tid under vårterminen - jag ska tillbaka till skolan. Ungefär.

Jag läste IB på gymnasiet, och vill läsa upp tre ämnen och göra examensproven för dem igen. Det är fortfarande lite löst på distans, jag har ett gäng uppsatser att skriva, men behöver inte gå på lektioner. För att få bättre koll på hur landet ligger traskade jag bort till skolan och talade med lite olika lärare och handledare. Två timmar senare hade jag deadlines, riktlinjer för mina uppsatser, och inbjudan att komma till revision classes i januari. Jag togs också för en tvåa av en liten studentutskottsperson. Nej tjejen, jag går inte i tvåan. Prova fyran.

Eftermiddagen spenderade jag på Växjö Stadsbibliotek, ett utmärkt ställe att leta fram källmaterial, äta lunch, och förstås, inte kunna hålla sig från att låna en favoritbok eller två. Jag har suktat efter att dyka in i Cornelia Funkes Bläckhjärta igen, och satt nöjt hopkrupen i en soffa och läste den. Hemma hos mamma blev det en liten soaré med hennes kollegor, innan jag drog mig tillbaka för att följa händelserna i Rosewood, Pretty Little Liars, säsong tre.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar