måndag 16 december 2013

Hejdå London

14 December 2013

 Den faktiskt sista dagen. Mest konstigt att jag inte vet hur jag känner om någonting alls. Livet? Vadå? Hum?


Så här gick det i alla fall till idag (och lite av imorgon också):

10.00 Johanna och jag mötte upp Andrea, som tagit sig ända ut i zon 2 för vår skull, och vi åt brunch på The Hummingbird Café.

12.00 Vi kramade hejdå till Andrea och gav oss iväg till Svenska Kyrkan, där vi lämnade hygienartiklar till en insamling för hemlösa, mina Luciagrejer (tvättat, oh yes), och skrev ut våra boarding passes. Kramade hejdå till de som var där och blev bara lite ledsna i ögonen.

13.00 Jag började packa "det allra sista" som inte var särskilt mycket alls.

15.00 Jag tog en kort paus av att klia mig förbryllat i huvudet och av att trycka ned saker i mina två resväskor och två ryggsäckar, som var på bristningsgränsen. Började sedan om.

16.00 Äntligen klar med packningen! Och utan explosionsrisk för väskorna. Åkte till Forbidden Planet och the Tea House i Covent Garden för två sista minuten-inköp.

18.00 Städade hela mitt rum för framtida hyresgäst. Så noga har det aldrig någonsin blivit städat tidigare.

20.00 Johanna och jag blev avskydda på tunnelbanan när vi kom med tre IKEA-kassar fulla med täcken och kuddar och filtar, som vi sedan gav till uteliggare i Hyde Park Corner. Fick sedan vänta en och en halv timme på ett bord på Hard Rock Café, så vi satt ute med varsin festlig liten juldrink och skrattade åt livet.

00.00 Tackade Hard Rock för den här gången, åkte hem, och lassade in våra väskor i en taxi, som skjutsade oss till Heathrow Airport.

01.00 Campade på en bänk. Spelade kort. Chillade. Väntade på att baggage drop skulle öppna.

05.00 Baggage drop öppnade, och de vägde inte mina misstänksamt tunga väskor, så vi fick lämna dem och gick genom security. Jag glömde att ta ut min laptop, och således blev min ryggsäck den första väskan av många för flygplatsarbeteren John att gå igenom. Johanna stod bredvid och anmärkte på hur farliga atomvapenplaner det kunde gömma sig bland mina Lucianoter, och jag sade att ja, jag har ju hemligheter om tid och rymd med mig, och John skrattade när han förstod att han höll i en Doctor Who-leksak.

07.00 Planet lyfte från Storbrittanisk mark. Jag och Johanna sov.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar