lördag 30 november 2013

LFS & HRC

29 November 2013 

För du vet, förkortningar är roligt, och sånt.

Idag gick jag på en guidad tur av London Film School, för att se hur filmskolor fungerar i allmänhet och ställa lite frågor, och få en bättre inblick i just LFS. Mitt första intryck var att byggnaden var väldigt udda för en skola, och det fick sin förklaring: förr i tiden var det tydligen ett bryggeri nere i källaren och något helt annat på de andra våningarna som jag inte minns i skrivande stund. Anyway. Det var en grupp på elva som var intresserade av turen idag, och en graduate tog med oss på de många våningarna. Filmskola vad gäller just filmmaking är tydligen extremt krävande och ungefär 90% praktiskt arbete. Det var en intressant tur, framför allt att gå in i ett av deras filmrum där ett gäng höll på att sätta upp kulisser till en scen - de målade aluminiumväggarna vita så att det såg ut som en grekisk by! Men hur jag förhåller mig till själva skolan tåls att tänka på - jag kräver mer research när jag kommer hem. Fick i alla fall med mig en liten goodie bag hem med bland annat en DVD med flera shorts, som jag ska kika på vid ett senare tillfälle, för att se några av elevernas färdiga produkter.


På kvällen hälsade Johanna och jag på Andrea och hennes kompisar som är på besök, och pratade med dem över middag. Efteråt gick fyra av oss till Hard Rock Café för drink och efterrätt, och jag lekte lite med min kamera igen. Jag har onekligen talang med det där med modellandet... Eller?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar