onsdag 11 december 2013

Dansar genom livet

11 December 2013 

Idag har sångerna från Wicked, Frozen, och Twisted (Starkid-musikalen) spelats om och om i mitt huvud. Ibland är det ju oerhört irriterande att ha låtar på hjärnan, men idag har jag varit tacksam. De här sångerna är fantastiska, och de har muntrat upp mig lite sådär i allmänhet.

Jag åkte bort till King's Cross St. Pancras idag för att besöka The British Library, vilket jag också gjorde. Jag blev väldigt besviken. Jag vet inte riktigt var jag har fått för mig att biblioteket ska vara en vacker gammal byggnad med hyllor och åter hyllor av böcker, men det stämde i alla fall inte överens med verkligheten. Böcker hade de väl visserligen, men i en modern byggnad som mest påminde om ett litet drygt universitet, och med en massa olika underliga rum som jag inte förstod mig på. Jag gick uppför en trappa och in i någon slags hall framför ett av "the reading rooms", kände mig totalt out of place, och gick ut igen. Någon annan gång kanske.

Istället åkte jag tillbaka nästan hela vägen, och gick till V&A igen. Jag åt en väldigt god lunch, en räk- och avocado-wrap med gurka, paprika, och basilika. Nom nom nom. Tittade på lite porslin och hittade till deras "art library", men där fick jag inte vara med min väska. Då jag börjat känna av en riktigt öm hals och dunkande huvud gick jag hem istället, men inte innan jag blev tvungen att vänta hela fyrtio minuter på den enda bussen som går hem till mig. Yay! Nu har jag bäddat ner mig med musik, tagit värktabletter, och raggsockorna är på. Låt oss hoppas att jag vaknar frisk och pigg imorgon. Sådana här sega dagar har jag verkligen fått nog av nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar