torsdag 3 oktober 2013

Vardagslivet när man är ledig

2 Oktober 2013 

Idag har jag, förutom lookbook-bilderna, inte fotograferat någonting.

Jag har varit upptagen med att städa mitt rum, tvätta mina kläder, posta mina vykort, skriva i min dagbok, och skicka mina mail. Har med andra ord haft en typisk ledig hemma-jobbs-dag (är det en grej? Nu är det en grej). Det känns skönt att ha fått sådant gjort. Dock diskade jag aldrig min disk innan jag flydde från huset, vilket var tanken, utan blev som sagt tvungen att fly härifrån när grannarna på våningen över oss hade ett party till indisk rapp. Jag skämtar inte. Indisk rapp. Det var något av det värsta jag någonsin hört, och då är jag ändå en sådan person som ofta kan se någonting trevligt med den mesta musik... Men det här var för hög volym, och för allmänt dåligt, att jag såg till att ta mig väl utom hörhåll för fenomenet.

Jag styrde stegen mot Forbidden Planet igen och strosade runt i den ikväll väldigt lugna affären, och tittade på en massa saker som jag antagligen skulle kunna bli sådär oförskämt passionerad över. Köpte dock ingenting, inte bara för att spara på min budget, utan främst för att jag inte är redo för någon ny fandom än - jag flyger fortfarande omkring på Serenity. 

Efter en bit kvällsmat åkte jag bort till kyrkan för att möta upp de som varit med på Ung i Londons filmkväll - jag kom så pass sent att jag inte vågade störa genom att klampa in i den stora salen, så istället satte jag mig i kaféet intill och skrev dagbok, som en annan missanpassad nolla. Det var väldigt mysigt. Efteråt tog Johanna och jag med oss Rebbi, nya bekantskapen Linnea, Lovisa, och den alltid lika underbara Karl till Leicester Square för att stilla behovet efter Ben&Jerry-glass. Nom nom, myspys.

Det här är min vän Max. Jag saknar honom en massa mycket. Och eftersom jag inte har några nya foton får det bli den här gamla, från en spelkväll i augusti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar