söndag 6 oktober 2013

Londonisk lördagskväll med biomys

5 Oktober 2013 


Innan jag gick ut idag hade jag glädjen att lyssna till våra alltid lika entusiastiskt grälande grannar som innehar våningen över oss. De kan en imponerande mängd svordomar.

Kvällen spenderades runt Piccadilly Circus och Leicester Square tillsammans med Johanna, och vi hängde runt och tittade på street dansare, en skara söta pojkar i kavajer som sjöng, turister som gick runt och pekade på de fenomenala sevärdheterna. En italienare som bott i Göteborg kom fram och frågade var vi köpt våra snygga jackor (!) och vad vi hette. Johanna informerade honom om att hennes jacka var second hand, och jag talade om för honom att jag hette Maia.

Vi mötte upp med Karl och Vincent och tog oss sedan bort till det Gourmet Burger Kitchen, "GBK", som ligger i Soho. Ett tips om man ska äta där runt halv åtta en lördagskväll är att boka bord! Vi fick vänta i "about twenty minutes", vilket innebar trekvart. Jag var lite allmänt utsvulten och yr när vi väl fick våran mat, så jag var inte det allra bästa middagssällskapet... Förlåt. Men förutom att jag var lite dryg så var det väldigt trevligt.

Sedan gick Johanna och jag till vår nya favoritbio, Empire Cinemas, på Leicester Square. Det är vår favorit eftersom deras priser är helt okej, de har en bättre Ben&Jerry-glassbar, och en helt fabulöst trevlig lounge area. Eftersom vi skulle vänta över en timme på vår film, och inte ville gå omkring ute i kylan, myste vi i en av deras bekväma soffor och hade ett allmänt roligt liv. Denna storstadsbio har även en bar, och förstår sig på filmpopcorn. Bästa stället.

Vi tittade på We're the Millers, och den var inte alls vad jag väntat mig. Jag visste i och för sig ingenting om den innan... Den var skruvad, helt brutal på alla sätt, med lite allmänt ful humor, men trots det tyckte jag om den. Den var lite mysig på sitt eget helgalna vis. Att jag såg den vid midnatt kanske också hjälpte, det vet jag inte... Skulle rekommendera den till människor som min bror.

 Jag köpte en sådan här söt liten mugg för en pund, och Johanna tappade den i marken... Toppkvalité! (Man får vad man betalar för. Spontanköp är tydligen inte min största talang.)

 Efterrätt och mys innan filmen!


 Jag försökte ge Johanna en puss på bussen hem. Hon reagerade sådär charmigt och välkomnande. . . . .


 Då blev jag sur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar