torsdag 10 oktober 2013

Uppdatering: Onsdag

9 Oktober 2013 

Idag återinstallerade jag Spotify till mobilen, och det var ju ungefär det bästa någonsin. Var förtrollad av låten Mhysa från Game of Thrones-avsnittet med samma namn hela bussturen, sedan, för mitt eget bästa om än nästan mot min vilja, bytte jag till att dansa omkring till Armand Mirpours underbara musik på tunnelbanan. Woho!

Det här med brittisk mat är fortfarande ett problem för mig. När man bor i Sverige tror man verkligen inte att man ska sakna matkulturen (det gjorde i alla fall inte jag), men det gör man (i alla fall gör jag det). Allt här är antingen extremt fett, eller extremt sött. Om man ska ha en grillad smörgås, varför måste det vara tre lager ost på den? Det räcker med ett! Smaken kommer med ändå! Håhå jaja.

Jag har blivit väldigt, väldigt bra på att styra undan Rosies gnällattacker. På fem minuter kan jag få henne att gå från gnäll-precis-på-väg-att-bli-riktigt-bedövande-förtvivlat-skrik till antingen glatt gurglande, eller sömn. Det kommer sig särskilt till pass när jag sitter på ett fik och försöker äta naturell yoghurt med vitkål och tranbär i.

Det var tacokväll ikväll på Ung i London, och jag och Andrea såg till att prata och "catch up". Vi följde med ett gäng till puben vid Baker street igen, och det blev en väldigt, väldigt kul kväll. En au pair delade med sig av de många festliga och något pinsamma ögonblicken hon delat med värdföräldrarna, och jag satt där, liksom de andra, och skrattade med tårar i ögonen. Fantastiskt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar