fredag 4 oktober 2013

Ingen fyndig titel idag

3 Oktober 2013 

Idag var England sitt typiska jag, och bjöd på en mulen himmel och kallt regn.

Jag och Rosie lekte en stund på morgonen, innan det var dags för hennes tupplur. I vanliga fall brukar jag kunna hjälpa till med något annat som rör antingen tvätten eller cateringen då, men idag fanns det inte så mycket att göra, så efter att ha diskat lite nappflaskor kunde jag sitta och skriva i någon timme... Ganska tacksamt, tihi. Sedan begav vi oss ut i världen med Lena. Det finns väldigt få matställen i Westminster där vi var, men jag har tack vare föregående besök lite kunskap om vart man borde gå, och lyckades hitta ett fik som låg i jämnhöjd med marken - inte en chans att jag drar ner barnvagnen för en trappa. Rosie vaknade när jag nästan ätit färdigt.. Lät henne lokalisera sig lite innan jag stack till henne en leksak för att hon skulle hålla sig lugn, och när den blev tråkig lät jag min högra hand vila i vagnen så att hon kunde dra i mina fingrar (det är tydligen något visst med det, helt otroligt intressant!) medan jag åt med min resterande hand. Hann precis svälja en sista klunk vatten innan hon började gnälla, och då var det bara ut direkt. Ett par minuter senare, när vagnen var i rullning igen och vi var ute i den friska (och regniga) luften, och Rosie återigen var lugn, kunde jag ta på mig jackan och kontrollera att jag fått med mig min väska. Man lär sig väldigt snabbt hur man ska hantera sådana situationer... #lifewithbaby


Efter jobbet var det körövning, dit jag även lyckats rekrytera tenoren Karl (woho!) Jag kunde äntligen använda nästan hela min röst igen, vilket jag är glad för - så mycket roligare då. Jag drog med mig Karl hem och vi stannade på Johannas inrådan för inköp av pizza (åh nyttigheten!), så vi hade en liten picknick på golvet. Det är mycket trevligt. Nu är klockan glassko och jag planerar att sova. Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar