fredag 18 oktober 2013

Nytt hår och sånt

15 Oktober 2013 

Jag har bott här i över en månad. Och under den tiden traskat runt i staden. I turistdelar lika väl som andra delar. Så borde jag inte träffa någon känd britt från youtube snart??

Idag spenderade jag ungefär tre timmar hos frisören. Jag var i ett desperat behov av en klippning för hej, kluvna hårtoppar ugh ugh, men jag hade också fått den här idén om att färga underhåret, något som var modernt när jag gick i femman. Jag vet inte riktigt var den idén kom ifrån, men jag har haft den i någon vecka nu och valde att bara göra't. Jag har ett halvår framför mig med studier hemma så det är ju inte direkt så att jag inte kan göra något dumt, för jag behöver inte se presentabel ut på det viset. (Jag vet, att färga håret behöver inte vara någonting dumt, men för mig är det en enorm grej, so just go with it, kay?). Så jag färgade underhåret i en mörkbrun nyans med lite röda stänk i, och det blev väldigt väldigt fint. Jag är mycket nöjd.

Seeeeee? Ganska fint va?

Jag har haft en väldigt mycket sämre kväll än min dag, då smärtan som smugit runt i mitt högra öra förvärrades så pass mycket att jag inte riktigt visste vad jag skulle göra. Så jag ringde till den svenska sjukvårdsupplysningen, efter tips från min kloke far, men de hade inte mycket att säga. Jag fick prata med en sjuksköterska som har tagit examen i att prata långsamt, och efter ett antal analyserande frågor fick jag beskedet att "Duuuu.... Måååsteeeee... Juuuuuuuu.... Gåååååå.... Ooooochhh.... Seeeeeeee.... Eeeeeeeeen........ Doookkktooooorrrr...." Det får helt enkelt bli morgondagens äventyr, eller torsdagens, med tanke på att jag jobbar imorgon. Ikväll blir det bara värktabletter. Yay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar