tisdag 22 oktober 2013

Sagor. Ja tack, alltid.

22 Oktober 2013

På väg till jobbet såg jag ett fint par: en söt rödhårig tjej och en Jude Law-kopia på tuben. Så roligt att de har hittat varandra.

Idag har jag promenerat omkring i flera timmar med en himmelskt sovande bebis. Tog mig bort till Towern igen, runt via London Bridge. Jag läste på plakat med historisk information i regnet och lärde mig lite mer om Englands förflutna kungar. Har ju tagit en guidad tur där inne för ett par år sen, så jag kände faktiskt igen en del. Dock önskar jag att de hade haft kartor av hur det ser ut idag bredvid målningarna över Tower Hill som de har utsatta vid plakaten - det hade varit enklare att skaffa sig en uppfattning om vad man tittar på då. "Jaha, där är en dammig gata och några hus som fanns på 1200-talet" säger ju inte så mycket, trots allt.

Jag slutade tidigt idag igen, vilket har varit toppen. Jag valde att inte vara ute mer i världen, utan åkte hem, och har fått gjort en massa bra saker som jag nu kan stryka från min detaljerade lista. Det är också bra då jag är ganska trött idag, och planerar att gå och lägga mig hyfsat tidigt, vid nio eller så. Ska ju jobba i tvätten imorgon, så då blir det early morning bird rise and shine redan vid sex... Behöver de timmarna med sömn!

I övriga nyheter så har jag målat på ett nytt nagellack, förälskat mig i Once Upon A Time (genom hela första säsongen nu!), fått bebiskräks på mina leggings, och börjat förberedande karaktärsanalyser för Nanowrimo. Ja, det var nog det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar