fredag 4 oktober 2013

Nejmen allting är som vanligt

4 Oktober 2013 

Jag lyckades gå upp 6.oo! Hurra, hurra, hurra! Öhöh, ha den äran-- Nejnejnej, dumsnut! <3

Har haft lite svårt att ta mig upp de senaste dagarna och då har det aldrig varit så tidigt som idag, men morgonen flöt på hur bra som helst, och jag kom i tid till jobbet utan problem. Dags att ta itu med tvätten igen idag, vilket var ganska roligt. Det var en väldigt lugn dag på firman idag, och inte överfulla tvättkorgar heller, så med en salig blandning av Starkid-låtar i öronen stod jag och strök i fem timmar. Jag hade precis hunnit tömma alla korgarna och lassat in det sista i torktumlaren, när en transportbil kom med uniformerna från gårdagens event för tvättning. Jahapp... På't igen då. God tajming var det i alla fall, och det var ändå skönt att ha någonting att göra. Jag kunde sedan fortsätta att stryka brännmärkta handdukar i tre timmar till!


På vägen hem tog jag en oplanerad omväg till Wood Lane då jag återigen hoppade på fel buss... Let's face it, jag kommer alltid att gå vilse i den här stan. Har dock en god förmåga att hitta rätt igen, så det är ju bra. Tog en längre promenad hem istället, och njöt av det vackra höstvädret (till skillnad från morgonens regn!)





Klockan är strax efter åtta, och jag sitter nu i pyjamas och gosar med Mr Toasty MacSnuggles, och passar på att se ikapp glee. Ingen annan i hela huset tycks vara hemma. Går min klocka fel? Eller är folk ute och har ett festligt fredagsliv? ... Är det fredag idag? Jag är lite dagvill och trött, så jag håller mig allt till glatt sjungande High School-elever! Sovmorgon imorgon? O ja. 

 
Det här är vad som händer när man inte har vattenfast mascara! 
It burns like that special hell. 
Är dock glada tårar, det gick bra för en trevlig karaktär på tv. 
... Jag är en sådan tönt. Woho! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar