söndag 6 oktober 2013

Kyrkans största fan

6 Oktober 2013 

Idag har jag varit en lurv. (Fråga inte, jag ska gå och lägga mig strax...)

Det här är en bild från igår som jag missade att lägga upp - en jordnöt som ser ut som en eskimå! Eller möjligen Rödluvan. Men främst en eskimå. <3  






Jag gjorde den fantastiska saken igår att jag lade fram vad jag skulle ha på mig idag och gjorde allting redo för mitt liv. Det var toppen, eftersom det innebär att jag gav mig själv femton extra minuters sömn, och kom iväg fortare än Lucky Luke! (Han rider väl fort va? Jag är ingen expert). Dock var det "severe delays" på tuben precis den sträckan jag skulle åka, så jag kom ändå en kvart sent till uppsjungningen. Det gick bra ändå, min röst har äntligen frisknat till sig, och jag kunde sjunga ordentligt idag, vilket var jätteroligt.

Det var familjegudstjänst idag, och söndagsskolans medlemmar var ett stort fokus under hela gudstjänsten, vilket var jätteroligt. De är ju så söta... Jag blev särskilt förtjust i den ungefär sjuåriga killen som hängde på allting så fort han hade chansen, och vars kompis trampade på hans fot när han inte ställde sig upp under en viss bön. Hans lojighet påminner mig om Valerian Winstone (en karaktär jag spelar på SH). Eftersom det var så mycket barn med på mässan idag hade vi roliga sånger att sjunga, till och med sådana med rörelser till! Hela församlingen stod upp i kyrkbänkarna och diggade förnumstigt och viftade med armarna.

I vanliga fall brukar jag gå efter kyrkkaffet, men idag valde jag att stanna kvar för att använda ett av deras bord och en ordentlig stol, för att skriva ikapp i alla rollspelstrådar som jag har försummat i en månad nu (...), eftersom jag inte klarar av att sitta för länge i min säng hemma och engagerat skriva samtidigt. Svenska Kyrkan är bäst, de har bord och stolar, och gratis wifi, och det slutade med att jag spenderade sju och en halv timme av hela min dag idag i deras lokaler (då inräknat sång och gudstjänst). Med andra ord var jag där till dess att de stängde, och jag funderar på om inte det är någonting jag borde göra oftare - det är lugnt och mysigt där, och ger mig samma känsla som ett bibliotek. Jag saknar mina bibliotek.

När jag kom hem gick Johanna och jag och handlade en massa grönsaker, och kom hem och njöt av svampomelett till kvällsmat. Jag förstår mig på våra gasstekplattor nu. God natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar