lördag 19 oktober 2013

Lördag? Torsdag? Söndag?

18 Oktober 2013 

Nämen hej. Nu är det sent. Whoop whoop.

Jag hade en helt underbart slö morgon idag. Fluffade runt i pyjamas, och det är ju i princip min favoritsyssla någonsin. När jag sedan begav mig ut i den londoniska världen satt jag på en buss ett bra tag, där det också satt en liten unge. En unge som hoppade runt på sätena bakom mig. En unge som tyckte om att skrika och tjuta lite. En unge med helt otrolig volym. En unge som valde att tjuta i mitt enda goda öra. Mamman tittade medlidsamt på mig och sade "Sorry", men tyckte inte att hon behövde säga till sin son att man inte skriker på allmän transport. Bussturen blev dock något festligare då en liten tjej kommenterade det jag tänker varenda gång jag åker buss här i London: "It's sort of annoying how they always go beep beep bepp", apropå alarmen de har så snart dörrarna stängs.

På eftermiddagen mötte jag upp Bogdan och fann mig återigen på British Museum. Den här gången provades en av de tjugo minuters långa så kallade "spotlight tours" som de har, vilket var helt okej. Vi valde dock en om Parthenon i Athen, och även om grekisk mytologi bara är en liten nördig hobby så kunde jag det mesta av vad guiden hade att säga. Men det är trots allt någonting jag gärna går på igen, för om det är något ämne man inte har så stor koll på tror jag att det är ett jättebra sätt att spendera tjugo minuter på museet.

Jag hamnade i Italien igen ikväll, då vi valde en italiensk restaurang för vår middag med Johanna, vilket var en mycket trevlig tillställning. Efteråt åkte vi iväg till andra sidan stan, till en pub där ett gäng för mig både kända och okända människor från Ung i London hade samlats för att umgås med Karl som snart flyttar ifrån oss. Efter ungefär en timme var jag dock alldeles för trött för att komma ihåg skillnaden mellan igår och imorgon, och det blev tub och taxi hem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar