måndag 21 oktober 2013

Arbete: blöjor och dregel

21 Oktober 2013 

Idag bytte jag för första gången en bajsblöja. Härliga tider!

Jag har förälskat mig i Abel Korzeniowskis melodier som utgör soundtracket till Romeo and Juliet. Jag gillar att det är ungefär samma låt, att man hör en så tydlig röd tråd genom alla olika nummer, och att det som skiljer dem åt är nyanser och skiftningar i tempo och instrument, för att skapa känsla. Perfekt, jag kommer definitivt använda det som bakgrundsmusik när jag skriver i november!

Minns inte om jag har berättat det innan, men Rosie börjar få tänder. Ett symptom är att bebisen då dreglar något helt otroligt mycket. Idag var hon dessutom lite kinkig ett tag, och ville då bäras omkring och vara nära mig och kramas. Jag har inget emot det, inte alls, men hon ville inte ta nappen, utan valde att istället dregla ner hela min högra axel... Jag övervägde faktiskt att köpa en annan tröja efteråt, bara för att slippa bli kall om axeln av allt bebisdregel, men sen gjorde jag inte det i alla fall. Det har hänt innan, och det lär hända igen... Det blir ju så när man tar hand om en Fluffy i miniatyr (HP-referens, någon?)

På kvällen gick vi äntligen till Jamie Oliver's diner, som visst bara är en pop up-restaurang, dvs en tillfällig matstation vid Piccadilly Circus. Jag och Johanna är båda förtjusta i den charmige kocken, och vi tog med oss Johannas morföräldrar dit, som är på besök sedan igår. Det var jättetrevligt, vi satt med fantastisk utsikt precis bakom neonskylten, och åt till dess att vi alla fick en släng paltkoma. Så det kan gå.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar