måndag 28 oktober 2013

Idag var jag frisk

26 Oktober 2013 

 Jag valde att vara frisk idag, och hade lite av ett liv. Det gick riktigt bra!

På morgonen, innan Elin och Johanna vaknat, tittade jag på veckans avsnitt av Agents of S.H.I.E.L.D. och The Vampire Diaries. Den sistnämnda fick mig att storgråta på slutet, trots att jag utmanade mig själv att inte göra det... Då hade det börjat prassla inne hos sömntutorna, så jag gick in till dem, kröp upp hos mina flickor, och gosade lite, sådär som man gärna gör på morgonen med goda vänner.

Efter lunch åkte jag iväg till Angel, och traskade en stund innan jag hittade till puben The Blacksmith & the Toffeemaker, där årets första kick-off för NaNoWriMos Londongrupp skulle träffas. Det var så mycket folk där, och jag fick nåla fast en namnlapp på jeansvästen. Jag hoppas verkligen (och tror!) att alla de här mötena och framför allt write ins (det vill säga, när man samlas ett gäng någonstans, exempelvis på en pub eller ett fik, och skriver tillsammans) kommer hjälpa mig att skriva i år. Jag har vunnit NaNoWriMo tidigare, men inte alls med samma motivation som jag hoppas på att ha i år. Det var i alla fall roligt att prata med folk idag, diskutera karaktärer och genrer, och utbyta tips och pepp inför den kommande månaden. Jag fick med mig ett jättefint klistermärke som nu pryder min dator, bredvid musplattan, som kan påminna mig att skriva när jag prokrastinerar.





Efter denna festliga eftermiddag tog jag mig bort till Sloane Square där jag mötte upp Elin och Johanna för middag, och åtnjöt en vegetarisk moussaka, innan Johanna gick för att sitta barnvakt några timmar, och jag och Elin åkte hem. Vi köpte med oss ett fruktigt rosévin, och spenderade kvällen med att snygga till oss, spela kort (den svenska favoriten, klassikern skitgubbe), och skrattade till Tyler och Sawyers senaste drunk challenges (för dig som inte förstår - youtube). Det blev en bra början på kvällen, som fortsatte på en av Londons många klubbar. Så det blev lite dans, och den här gången lyckades Johanna få mr DJ att spela en av våra partylåtar, Mambo no. 5. När klubben stängde vid tre lyckades vi hitta en restaurang som fortfarande var öppen, och beslöt oss för spontanmiddag sådär framåt småtimmarna. Efter att ha druckit en underbar jordgubbsmilkshake hittade vi en buss och sedan en taxi som kunde ta oss hem. Natti natti.

Mina mysflickor i grönt dansklubbsljus <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar