måndag 1 september 2014

Vänner på bio

31 augusti 2014 

Efter min långa natt sov jag i flera timmar, sedan Skypeade jag med mor, far, och bror, drog på mig en kläd, och traskade iväg till bussen. Insåg att jag glömt mitt Oyster card så jag fick gå hem igen, för att sedan traska tillbaka till busstoppet. Väl där lyckades jag ta mig till Stratford, till Westfield, för att ha min planerade dejt med Hanne.

Att stanna kvar och titta på eftertexterna är gjutet

Allmänt nöjda sötnosar


Vår dejt började med bio, den fantastiska Guardians of the Galaxy - andra gången för mig. MARVEL-filmer ska ju ses på storskärm. Jag blev lika nöjd den här gången. Yay Nicole Perlman (!!), som valde serien och skrev det första manuset. Utan henne skulle jag inte kunna sitta och förälska mig i Chris Pratts Starlord. Och kudos till Vin Diesel som gör Groot så ofantligt bra.

Efter det actionfyllda äventyret dansade vi ut från bion, till Gourmet Burger Kitchen, som Hanne aldrig provat förut. Åt vi hamburgare idag igen?! Ja, och enligt mig är GBK, tillsammans med Hark Rock Café, bäst i London. Idag valde jag dock en kycklinghistoria med en massa avocado (personlig favorit), så det var ändå en helt annan smakupplevelse än gårdagen. Det var toppen, och Hanne var också nöjd med sin falafelfandango.


Ett rätt fint sätt att fira att jag för ett år sedan flyttade till London för första gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar