lördag 30 november 2013

insätt titel här

26 November 2013

Så vad hände denna tisdag, mer än att jag körde en glamorös-inspirerad look?

Jag hade hand om Rosie idag igen, och vi gjorde den vanliga rutinen. Det brukar se ut som så att jag kommer till kontoret på morgonen och väntar på Lena och Rosie, som sedan äter, det byts blöja, leker alternativt sover lite. Sedan går vi på promenad, och idag stannade vi i Bermondsey på förmiddagen. Jag myste i solen vid Themsen, och lyckades faktiskt skriva 1500 ord till nano, för hand, medan flickan sov i sin vagn. Vi gick tillbaka till kontoret för lunch, och för en gångs skull hade de gjort en faktisk maträtt till oss! Har du hört att britterna inte alls kan laga mat? Ja precis, det stämmer. Men idag fick vi en jättegod tomat- och mandelsallad! Och någon slags macaronipudding, men den var inte en så stor sensation.

Jag kan inte förstå att vi ska flytta härifrån snart. Bara en liten tanke som har surrat runt i mitt huvud hela dagen.


På eftermiddagen skulle Lena på ett möte i närheten av Waterloo, så jag åkte dit och fann mig själv strosa iväg till London Eye. När jag sedan skulle tillbaka till Waterloo station hittade jag en genväg. Dessvärre visade den sig leda till St George cathedral i Southwark... Jag fick virra runt lite innan jag hittade rätt.

Johanna och jag tog en sväng runt Oxford street på kvällen, och vi tittade på juldekorationer... Och smink. Min hand såg ut som en clowns misslyckade färgpalett när jag blivit lite för ivrig med ögonskuggor... Oops. Köpte med mig en väldigt fin champagnefärgad minipalett hem.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar