lördag 27 september 2014

Den Längsta Dagen

27 september 2014

Gudars skymning, har den här dagen varit lång! Jag är trött och mer än redo att fånga snarkzätan, efter att jag sett det senaste Doctor Who-avsnittet förstås. Jag missade att se det vid sändningstid eftersom jag jobbade.

Men för att börja från början - jag startade dagen med ett träningspass, som involverade hopprep och tai chi- och balettövningar i trädgården, och en löparrunda i de närmsta kvarteren. Min far sprang Lidingöloppet idag, medan jag kallar min lilla runda London for dummies. Det var inte lika avancerat, i alla fall.
Värdmamma hade bett mig sammanställa en mapp med flera av hennes noter under dagen, så det sysselsatte mig i en timme efter frukost. När den timmen var slut var jag inte klar, men då var det dags för mig att ta hand om Noah, och vi busade omkring i vanlig ordning, kladdade runt med lunch (idag bakad potatis), och gick ut på en promenad. Noah tycktes överväga sömn vid ett par tillfällen, men i slutändan fann han att det var roligare att vara vaken. Jag har för övrigt idag upptäckt skillnaden, vad gäller den ökända bajsblöjan, mellan en bebis som bara dricker mjölk, och en bebis som äter riktig mat. Senare på eftermiddagen kunde jag lämna över en glad pojke till sin far.

Jag satt i ytterligare två timmar med sammanställning av noter, något som inte var särskilt tråkigt att börja med, men som blev roligare av faktumet att jag kunde se om tredje säsongen av The Vampire Diaries på Netflix. Något tradigt dock var det att något hus i grannskapet hade fest och spelade hög musik - en blandning av radiohits och indiska poplåtar. När jag var klar med noterna gick jag direkt på nästa punkt på min arbetslista: en hög med tvätt som skulle strykas à moi. Skillnaden från Inn or Out förra året var att jag kunde fortsätta titta på serier och lyssna på min hörbok, vilket fick de två timmarna att kännas mer som en och en halv...
Jag lyckades sno åt mig en himmelsk dusch (jag och temperatursratten i duschen kommer för övrigt mycket bättre överens nu, tackar som frågar!) innan jag behövde ta över med Noah igen. Vi lekte av oss lite grann innan det var dags för läggdags, som jag ikväll fick ta ansvar för helt själv. Värdmamma är ute på ett gig, och Värdpappa gjorde sig i ordning för att själv åka iväg och spela någonstans. Det gick bara bra, så snart Noah ser sin mjölkflaska blir han en liten ängel. Det belåtna lilla leendet när jag stoppade om honom sedan var guld värt.

Så nu sitter jag i sällskap med bruset från babymonitorn, en kopp te, och snart även Doktorn och Clara, för att tillsammans med dem njuta av den sista timmen av den här dagen som jag planerar att vara vaken. Söta drömmar, allihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar