onsdag 17 september 2014

Seg söndag

14 september 2014

För dig som endast läser min blogg för att få uppdateringar angående min förvandling från glasögonorm till linslus kan jag berätta att jag sovit med linserna en hel natt till helt positiva resultat. Det är ingenting jag kommer ta för vana att göra, men det är bra att veta att det fungerar!

Idag var min huvudvärk från igår tillbaka i full sving, vilket gjorde att jag inte orkade gå till kyrkan på morgonen. Trots att jag enbart ville sova lyckades jag åka iväg till South Ken på eftermiddagen för att gå till the science museum med en grupp au pairer (en aktivitet jag hittade via meet up). Tyvärr var det inte alls särskilt intressant och i efterhand hade det nog varit bättre om jag bara stannat hemma, men men. Varför var det drygt? Dels var mitt humör lågt, dels var de andra tjejerna där inte direkt "my type of people", dels har jag redan sett de flesta av det museets utställningar, och dels är det inte mitt favoritmuseum - lite för tekniskt för att jag ska orka engagera mig, tyvärr.

På kvällen beställde familjen curry take away, så det var första gången jag smakade "indisk" mat. Vi hade sett till att det jag åt inte var det minsta starkt, men hade typiska smaker (även om det förstås varierar något extremt från ort till ort, både här i England och i Indien). Jag gillade det, men min favoritstund idag var ändå när jag kunde gå och lägga mig igen på kvällen och begrava mitt arma huvud i min enorma hög kuddar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar