onsdag 17 september 2014

Hyde Park

13 september 2014

Värdmamma spelade i BBCs orkester för Proms in the Park ikväll, och hade övning med dem i Hyde Park på förmiddagen. Jag och Noah hängde med, för att leka i parken under det vackra väder som London bjöd på. Noah kravlade omkring i gräset med stor förtjusning, och jag märkte hur extremt lättroad den pojken är. Jag kunde hålla upp ett löv ovanför hans huvud, och vifta med det, och han var underhållen för flera minuter, glatt skrattande. Jag vet inte riktigt varför det var så roligt, men det var jätteskoj att se honom så glad. Det var mysigt att vara i Hyde Park också, jag kunde promenera omkring och fotografera under tiden Noah tog en liten tupplur.

Jag hittade kastanjer







Svanparad. Noah tyckte om att säga "ah ah" efter dem - han härmar ankorna.



Den vackra Rosenträdgården
 På eftermiddagen tog jag en lång promenad genom London, från Leicester Square bort till Covent Garden (med ett litet stopp på Forbidden Planet, because, you know), vidare till Holborn... Hittade en massa festliga smågator. Stannade också på Starbucks en stund för att komma över min huvudvärk som ville vara med och leka, och fick en ny stavning på mitt smeknamn. På kvällen vid middagen hade vi på tv-sändningen av Proms in the Park, och Noah pekade förtjust på skärmen när "daddy!" dök upp (vi är alla daddy i den här familjen). Jag blev också toppenimponerad av den nedan skönsjungande vackra... kvinnan vars namn jag inte kommer ihåg.

"Tea" - jag säger det verkligen som "theiya" ^^ 

Proms in the Park

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar