torsdag 18 september 2014

Folk

17 september 2014 

Onsdagar är ofta mina favoritdagar. Det kan ha något att göra med faktumet att jag föddes på en onsdag. Eller att det är mitt i veckan och man liksom... Är glad. Jag vet inte, men jag gillar onsdagar, är vad jag försöker få fram. Jag gillade idag också, den här onsdagen var toppen - jag var dessutom ledig.

Så naturligtvis inledde jag dagen med en extra lång sovmorgon. Jag vet inte vad det är, men så snart jag är ledig sover jag heeela morgonen, trots att jag inte alls planerat att göra det. Men jag somnar också sent, så det kanske inte är världens största mysterium. Anywho, jag pysslade omkring hemma under dagen. En annan sak jag alltid tycks göra så snart jag är ledig är visst att städa, så även idag. Jag putsade min spegel och dammade alla ytor i mitt rum, så yay! Rent!

På kvällen åkte jag iväg till Oxford Circus, för det internationella sociala meet up som är på en bar där. På tuben dit träffade jag en nyinflyttad Londonbo som faktiskt är brittisk, och han var supertrevlig. Jag startade konversationen genom att ge honom en komplimang för hans modiga val av strumpor - illande turkosa. Det är aldrig ofta folk pratar med främlingar på tunnelbanan, men jag har helt enkelt bestämt mig för att om jag vill prata med någon så får jag gå fram och säga hej. Det gör jag främst när jag vill ge någon en komplimang för dess stil, men annars ibland bara för personen ser intressant eller trevlig ut. Jag har inga kollegor, jag umgås bara med en ettåring och då kan man bli lite socialt utsvulten.

På Zebrano, baren, träffade jag också en massa trevliga människor - några som jag kände igen, andra som jag aldrig träffat förut. Förhoppningsvis kan jag fylla min sociala kalender lite mer med deras hjälp! Den coolaste jag träffade var dock en amerikan som jobbar med specialeffekter inom film, så vi pratade om CGI och om projekt han arbetat på - han jobbade med CGI för Guardians of the Galaxy. !!!! Han skrattade när jag inte kunde hålla tyst, utan passionerat förklarade vilket mästerverk den filmen är - CGI inräknat, den filmen ser helt fantastisk ut.

Min namnlapp på the meet up. Ytterligare stavning av "Theia"!

Extremt dålig bildkvalité, men det var en suuuuuupergod drink. "Deep passion", rekommenderas <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar