söndag 7 september 2014

Tomatsås

6 september 2014

Tomatsås. Tomatsås som ska matas till en väldigt trött pojk. Trött pojk som inte har sovit förmiddagslur. Trött pojk med tomatsås i händerna som ständigt gnuggar sig i ansiktet...


Jag gav med andra ord Noah lunch idag, han kletade tomatsås i sitt hår och ansikte, och skvätte lite på mina hängselbyxor, så att jag inte skulle känna mig utanför. Jag tog honom på en promenad för att han skulle kunna somna (trots supertrött kan han inte sova i sin säng på dagen), vilket han gjorde en minut efter att vi stigit ut från huset. När vi kom tillbaka utnyttjade jag den lugna perioden med att städa vardagsrummet och köket. Ingen mer tomatsås.


På eftermiddagen var mitt huvud alldeles vresigt och gnällde med huvudvärk, ytterligare efterdyningar från min feber, så jag tänkte att jag skulle kunna vila en liten stund. Föga förvånande men något frustrerande vaknade jag förvirrat fyra timmar senare. Av den anledningen har det blivit en sen natt, men jag hoppas att jag snart ska bli helt frisk igen. Hostan är nästan borta, det är främst halsen som fortfarande ömmar. Så på kvällen har jag plockat i ordning i mitt rum, möblerat om lite med tv:n för smidighetens skull, och omorganiserat mina necessärer. Jag gillar att städa och plocka i ordning saker när jag inte kan sova... Hittade dessutom ett jätteintressant program om egyptiska drottningar på BBC two!

Det här reportaget fick mig verkligen att vilja besöka Nefertaris grav

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar