torsdag 4 september 2014

Hamnade i Feberland

2 september 2014

Rolig historia - jag vaknade med halsont och gick och lade mig med feber. Wohooo! Ja nej det sög.

Så halsont när jag vaknade, och av den anledningen valde jag att dricka te och äta några skedar frozen yogurt till frukost - jag vet att det är ungefär som att äta glass till frukost men hej, mitt liv, mina regler. Och det hjälpte för halsen. Jag och Noah spenderade förmiddagen i lekrummet tillsammans, men för säkerhets skull försökte jag mest sitta i soffan och titta på och prata med gossen därifrån, istället för att vara med på golvet och leka själv. Jag vill ju inte smitta honom!

Tanken var att vi båda tillsammans med Värdmamma skulle åka in till svenska kyrkan efteråt, då Värdpappa spelat ett gig där, och jag kunde ha eftermiddagen fri att göra vad jag ville. Jag såg massvis fram emot att hälsa på mina vänner i kyrkan igen, och planerade att ta en tripp till National History Museum efteråt för skojs skull. Men när lunch kom bultade mitt huvud något brutalt och min kropp hade nått febertemperatur. Jag fick besviket bädda ner mig i sängen igen och stanna hemma.

Passade på att se en av mina medhavda filmer - Disney's Björnbröder


"Hur lyckas man kvadda en mammut?!"
"Det var inte mitt fel, berget hade ju väjningsplikt!"
- älgarna Rutt och Tuck



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar