onsdag 31 december 2014

Nyårsafton

31 december 2014

I natt drömde jag att pappa blev attackerad av en tiger. Jag kastade min godispåse på tigern för att påkalla dess uppmärksamhet, sedan stirrade jag den i ögonen tills den sprang in i närmaste hus.

Jag åtnjöt grötfrukost i min ensamhet vid köksbordet på morgonen, inte för att jag kände mig särskilt ensam - jag sitter så gärna och pratar högt med mig själv. Om vi ska uppmärksamma talesättet som säger att det är så man vet att någon är galen, kan vi också uppmärksamma citatet som säger att bara de som är lite galna kan vara verkliga genier. Whoop.

Jag åkte tåg in till staden igen över eftermiddagen, för Nyårsfika med några av de vänner som spritt ut sig över halva Europa. Kärleken var överflödig, på ett fint sätt, och vi drack kaffe i mängder och skvallrade ännu mer.
Tågrejse och nya superb örhängen

Minifikabord
Sedan väntade middag med familjen och Shall We Dance, och nu debatteras den årliga frågan - öppna en flaska bubbel eller inte? Gott Nytt År! Vi ses på andra sidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar