måndag 8 december 2014

Nusse-gos

8 december 2014 

Ingen Lucia idag! Jag passade på att sova ikapp en massa försvunnen sömn från de senaste dagarna under min lunch idag, då jag jobbade med Noah på morgonen och eftermiddagen. Han blev sur på mig när jag försökte få i honom frukost, men sedan var vi bästisar hela dagen. Vi lekte i vardagsrummet, skajpade med Tuva, och gosade.


Tillknycklad må den vara, men Nussa älskar fortfarande sin box

Själv byggde jag fina torn som Froggy fick sitta och titta på

Han var väldigt klängig kramig när han vaknade från sin eftermiddagslur, och höll hårt fast i min skjortkrage. Då passade jag på att ringa upp Tuva-lu på skajp, och vi pratade en stund. Mot slutet av samtalet hade Noah piggnat till så pass att han pekade på alla ljusslingor, lampor, och doftljus med höga "TÄNT!" När jag senare på kvällen, efter att jag slutat jobba och Värdföräldrarna kommit hem igen, stod och blåste håret efter min dusch, kom Nussa tultande och ville ha med mig in i vardagsrummet. Där skulle han ha en kram, vilket jag naturligtvis inte nekade honom, men sedan försökte jag smita ut ur rummet igen - då började han gråta. Alltså... Det är så fint när ens bebis tycker så mycket om en! Det är också lika fint att han blev glad så snart Värdpappa gav honom en boll, för annars skulle jag känna mig som en hemsk människa. Vem prioriterar hårtorkning före bebisgos, liksom?


Jag har också idag tittat på flera av Ariana Grandes musikvideor, vilka alla är, i min mening, ganska kassa. Sämst är nog Love Me Harder, vilket är synd, för jag älskar låten, bara inte det perspektiv de valt att visa i videon. Däremot hittade jag den här, som är helt brutalt fantastisk! MIKA, med Ariana Grande, och dessutom Wicked. Jag är väldigt glad att den här finns, för att väga upp för så många andra musikvideor som är så mycket sämre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar