onsdag 24 december 2014

Utmattningssjuk?

23 december 2014 

Experterna (dvs mor och far) tror efter viss spekulation att de krämpor som drabbat mig under dagen är på grund av extrem utmattning. Bevis som talar för den slutsatsen är hur otroligt mycket jag haft för mig i det allmänna livet de senaste veckorna, och hur engagerad jag varit i många olika saker. Att stressa runt och flyga och åka tåg och, kanske framför allt, oroa sig över sin bortsprungna resväska, är inte heller recept för en lugn och harmonisk själ.

Så vad hände då? Jag ska inte dra detaljerna om hur jag låg i badrummet som över relingen, summan av kardemumman är att jag mådde ganska dåligt. Istället för att hjälpa till med att klä granen och koka julgodis fick jag hålla mig i min säng, och sov mig igenom nästan hela dagen. Jag sov med The Lumineers fantastiska Scotland i öronen, om och om och om igen. Under mina få vakna timmar drog jag fram första säsongen av Merlin och tittade på några tidiga avsnitt, mest för att jag inte orkade sova mer.

På kvällen kom glädjebudet att min resväska inte bara är i landet, utan kommer att anlända vid min ytterdörr under förmiddagen imorgon - ett julmirakel om något! Efter det mådde jag lite bättre och gick och lade mig med mindre illamående inom mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar