torsdag 1 januari 2015

Årets första dag

1 januari 2015 

Oooooch så har årets första dag passerat, och jag finner mig i soffan, på ungefär samma ställe jag satt för några timmar sedan, då det fortfarande var 2014. Jag har dock inte befunnit mig i soffan sedan dess, nej, inte alls. Det gicks till sängs och sovs (i natt utan tigrar), det gicks upp och det gicks ut.

Jag har under årets första dag gått en sväng runt bondgårdarna och sörjt faktumet att den lilla snö som var har försvunnit, och enligt väderprognosen är det den enda snön jag kommer att se innan jag far tillbaka till tedrickandets land. Jag har uppgraderat program på min dator och redigerat filmer, och jag har stickat klart den halsduk som jag började på för säkert en tre år sedan nu. Jag har skrattat åt de charmiga mustascherna som pryder alla utom Hans Kungliga Höghet Monsieur Dollface och D'Artagnan i The Three Musketeers, som ju är nyårsdagstradition, och efter att ha sett den fått stor lust att se om nyversionen med Logan Lerman och Orlando Bloom. Senare i veckan, kanske.


Årets första brasa


Nyårslöften? Inte direkt. Men jag fann den här listan som jag inspirerades och vill dela med mig av:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar