fredag 5 december 2014

Hon får jobba, hon får streta

2 december 2014 

Jag började dagen med att imponeras av första avsnittet av årets julkalender, som jag såg via SVT play i mobilen - jag behöver inte ens lämna sängen för att nå Sverige. Öppnade också lucka 2 i min adventskalender för att läsa ord från Luke 1:30, "The angel said to Mary 'Fear not, for you have found favour with God'". Jag kommer lära mig en massa bibliskhet den här julen, tack vare den kalendern.

Jag jobbade en behaglig halvdag idag, nio till tre, med en glad liten tuss. Det är roligt att ha en bästis som är ett och ett halvt år. Vi byggde torn och gick ut på en två timmars lång promenad - Noah sov i cirka tio minuter innan han hostade och råkade väcka sig själv. Vi åt också förtjust av bönor i tomatsås, som vi fick efter att vi spottat ut de tortellini som egentligen stod på menyn. Efter jobbet tog jag tag i allmän städning, och slöade väl mer eller mindre resten av kvällen... Det har varit en väldigt lugn och slapp dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar