onsdag 17 december 2014

Skajp är awesome

16 december 2014

Ordet awesome har förlorat sin innebörd en del då det numer används väldigt mycket och ledigt, utan att folk egentligen förstår dess (forna) betydelse. Awe-some. Vördnadsvärd. Men jag vill verkligen använda ordet awesome i dess ursprungliga betydelse, när jag prisar teknologi och Skajp och påstår att det är awesome. Jag kan ju nämligen sitta i mitt rum här i London, med en kopp te och en filt, och glatt diskutera ingenting med min bästis, som samtidigt befinner sig i Stockholm. Det är verkligen fantastiskt.

Jag fick ställa upp och jobba ytterligare ett par timmar idag, med en fortfarande förkyld Noah, och på grund av det fick jag skjuta upp min frisörtid. Jag kom dock iväg till frisörsalongen senare på eftermiddagen, och tog tjuren vid hornen och klippte av ungefär en decimeter hår. Whaaaat. Jo, jag har de senaste tre månaderna insett att jag inte vill låta håret växa ut längre, så idag fick det falla till golvet istället. Jag är toppennöjd. Därefter åkte jag till stan för att tjuvpåbörja min julklappsshopping som jag annars planerat göra på torsdag, och jag gick dessutom lös inne på Boots. Inte bara det, en makeupartist fångade in mig och lade om min sminkning, så jag såg ovanligt fancy ut när jag kom hem igen. Allmän undran riktad till makeupartister överallt: varför använder ni alltid så mycket rouge?

När jag kom hem pratade jag med min älskade mamma på Skajp en stund, innan jag spenderade resten av kvällen i Johannas sällskap. I ungefär två timmar satt vi i varsitt rum i varsitt land och skvallrade, diskuterade smink och märken och produkter, funderade löst kring nyårsplaner, och pratade om ingenting i största välmenande allmänhet. Det var en toppenkväll, och vi lade bara på för att vi både behövde sova. Låt oss konstatera det igen: Skajp är awesome. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar