fredag 5 december 2014

Fredagsmys

5 december 2014 

Jag har den gosigaste bebisen. Idag satt jag redan i köket när Noah och Värdmamma kom in, och han visade den present han fått i sin julkalender igår. Det var en mjuk boll som lyser i olika färger om man trycker på den, och oh boy om det inte är hans absoluta favoritleksak någonsin. Han tittade förälskat på den under hela frukosten, och var mycket nöjd över att den var "tänt". Det var inga problem med att få i honom flingor idag inte.

Jag tog med honom till theater bugs efter lunch, en av hans musikklasser, där han inte alls dansade lika engagerat som han ibland gör hemma. Det finns för många intressanta saker att titta på. Han stod mellan mina knän och höll mig i håret och såg sig omkring. Ett litet skakinstrument fick han i alla fall, och det kunde Noah skaka på hur mycket som helst - för det mesta till och med i takt! Det var ett tag sedan jag gått till theatre bugs med honom nu, och det var roligt att vara där igen. Samtalen med de andra föräldrarna där är visserligen nästan alltid likadana, men det är också alltid trevligt. Att jag har lärt mig alla barnsånger den spralliga ledaren sjunger är också lite festligt, och jag försökte få Noah att engagera sig i tillhörande rörelser. Han tyckte mycket om att hoppa upp och ner, med min hjälp flög han ju dessutom lite mer, och ville sedan inte göra någonting annat tills det var dags att gå hem. Nej nej, det går bra, mina armar behöver bli starkare... Muskelträning, du vet, ingen fara...

Bild från min promenad från Tesco i solnedgången (klockan cirka tjugo i fyra)

Eftermiddagen spenderades i Johannas utsökta sällskap via vår allas älskade skajp, och jag har myst i mitt rum med ljusslingor, doftljus, och den lättaste men också supergodaste maten som jag just nu är helhajp på - quornnuggets med grönsaker. Nu ska jag dock stupa i säng, imorgon väntar ytterligare Luciaäventyr.

NOM NOM NOM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar