tisdag 30 december 2014

Kidsbound

25 december 2014 

Juldag och den vanliga traditionen med julbord för en större del av släkten infann sig i år i vårt hus. Jag satt glatt vid änden av ena bordet och lyssnade på folks konversationer, men blev under dagen ganska trött. Efter lunchen sveptes jag dessutom in av mina småsysslingar, när jag erbjöd mig att sätta på en Disneyfilm åt dem. Att de gillar Disney gick inte att missa - lille Malte kom med en Elsa-docka i famnen, och både han och dockan sjöng Slå dig lös ( dvs svenska översättningen av Let it go) ett flertal gånger. Jag frågade vid ett tillfälle vem de gillade bäst, Elsa eller Anna, och Malte svarade så snabbt att hans favorit var Elsa att jag knappt hann avsluta min mening. Det är skönt att veta att mina småsysslingar har bra filmsmak. Jag tog med dem ner till mina flyttlådor (som bor i bastun) och lät dem välja bland mina många Disneyfilmer, och sedan propsade de på att jag skulle sitta mellan dem i soffan. Jag hade tänkt gå tillbaka till bordet, men fann det ganska bekvämt att sitta ner med två kramande småisar - det krävde inte min uppmärksamhet på samma sätt, och lindrade min trötthet lite grann. När deras familj åkte några timmar senare kunde jag återgå till att umgås med "de vuxna" igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar