tisdag 30 december 2014

En riktigt god jul

24 december 2014 

Årets julmirakel inträffande ungefär klockan tio på morgonen: min resväska levererades med taxi till vårt hus. Prisa gud! Och prisa företaget som skeppade den omkring halva Sverige för att nå fram till mig före julaftonens verkliga början. Jag tackade storartat taxichauffören, som verkade bli road av att se mig så glad. Efter att ha dansat glädjedans kunde jag öppna min väska och ta fram de fina kläder jag packat ned för att ha under julen. Sedan stängde jag in mig i mitt rum och slog in julklapparna som min familj nu skulle kunna få på rätt dag, trots allt, innan jag lade dem under granen.

Resten av dagen följde så som jular hos oss brukar, med matförberedelser, dukning, julbordslunch, Kalle Anka, fika, julklappsutdelning och öppning, tomtegröt... En riktigt god jul.


Paketinslagning

Julklappsskörd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar