fredag 20 september 2013

Jag hade en picknick i min säng

7 September 2013 

Idag hade jag ingenting på schemat, så jag bestämde mig för att ta en lång promenad genom London, och göra något så otroligt londoniskt: att gå och handla på Tesco. De har förvånansvärt billiga priser på sådant som smink här i England. Det gillar vi.

Efter det gosade jag till det i vår säng, med hallon, min dagbok, och Doctor Who (avsnittet Gridlock, säsong tre). Jag och Johanna hade bestämt att vi skulle mötas upp efter hennes jobbintervju för en fancy dejt, så jag slängde på mig lite smink och fixade en frisyr, och tanken bakom var fairy tale-inspiration... Jag tror inte att det syntes direkt... Trots min vilda användning av vinrött läppstift, inbakade flätor, och lockiga slingor!

Johanna och jag hittade en otroligt fancy resturang, också denna italiensk, där de genast plockade undan vinglasen så fort vi bad om cola. Det var som vanligt på våra dejter massvis med trevligt, och sedan begav vi oss till en liten glassbar, som hade intressanta smaker. Jag smakade modigt på någon kaffetjofräsig krämig glass, men tog även ett säkert polka-aktigt kort. Vi avslutade kvällen med att titta på street dansare på Piccadilly Circus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar