lördag 21 september 2013

Southwark Park

17 September 2013


Idag hittade jag och Rosie till en fin park i Bermondsey, där det fanns en massa vackra träd att titta på, och fina gångar att gå på, och bra utrymme att promenera på det där fina sättet när barnvagnen liksom vaggar dess invånare till sömns. Rosie är väldigt förtjust i färger och rörelser, men efter en liten stund tycks hon alltid somna. Inte mig emot, det var en jättetrevlig park och jag gick runt och småsjöng lite för den sovande gullungen. Lärde mig bland annat att Southwark Park öppnade 1869. Lärde mig att den fågelsjö som parken innefattar inte är naturlig, utan någonting som man anlade efter några år eftersom man ansåg att det skulle öka parkens charm avsevärt. Lärde mig också att man på parkens café endast kan betala med cash. Lärde mig att gräsand på engelska heter mallard. Som Peeta Mellark, typ.


Johanna och jag provade också på fenomenet kvällsöl idag. Det... Var väl helt okej. En kille kom förbi och bjöd in oss till hans jazzspelning nästa vecka. Festligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar