fredag 27 september 2013

Tändstickor i England

27 September 2013 

Halloj! Idag satte jag ett alarm på klockan åtta, för att komma tillbaka in i en mer normal dygnsrytm, och festade till det genom att lyssna på Oceanic Six season six reaction songs och soundtracket till Pitch Perfect på morgonen. Värsta partyt.

Jag har haft en oerhört produktiv dag idag, eller jag är i alla fall förvånad själv. Förutsatte att allting skulle ta mycket längre tid än det gjorde, så jag hann med allt jag ville. Awesome. Åkte först till IKEA igen för att passa på att köpa det vi missade förra gången. Behövde främst ett ordentligt påslakan (för eh, förra gången läste vi fel och fick med oss två underlakan var istället...) och en extra kudde. Jag litar inte på folk som bara sover med en kudde. Liksom... Misstänksamt.

Lyckades även till min stora glädje hitta tändstickor. Det har varit ett riktigt irriterande problem i mitt liv den senaste veckan, att ingen affär jag gått in i sålt tändstickor. De förstår sig ju inte riktigt på det här med levande ljus i Storbritannien (de har det typ på tårtor och vid jul), men för de tillfällena måste ju även engelsmännen kunna faktiskt tända ljusen. Dock åker jag i mitt vardagliga liv bara förbi småaffärer som kallas för "express", och de har inte ett särskilt stort sortiment, bara det allra viktigaste. Ni vet, kakor med glasyr och micromat och så. Mittemot IKEA i Tottenham finns i alla fall en stor Tesco extra, som säljer tändstickor! Dock blev jag tvungen att engagera tre personer ur personalen för att få fram vilken hylla de faktiskt stod på, så jag antar att det inte är så värst vanligt att folk frågar om just tändstickor.

Strosade runt på Oxford street ett tag och hängde på ett café i några timmar - sitter gärna där och skriver dagbok och liknande, så att jag inte bara ugglar instängd i mitt rum - tills volymen runt omkring mig blev lite för mycket och jag kände att det var dags att åka hem. Ska försöka hitta ett sånt där öde fik där det sitter lite allmänt svåra personer som filosoferar tyst över livet, skriver poesi, och spelar schack. Jag kan trippa in där och sätta mig i ett hörn för att entusiastiskt börja skriva mina memoarer och romaner! Hoppas att huvudvärken kan hålla sig borta lite längre då.

Nu ska jag gosa till det med Mr Toasty MacSnuggles, och titta på The Emperor's New Groove, för att jag är på komedihumör, och det var evigheter sedan jag såg den filmen. Adjö!

 Ansåg att jag var i behov av en dörrmatta för mina skor, och minska risken för smutsiga golv.

 Introducerar mina nya lakan! Fräsiga va? <3 Även filten, Mr Toasty MacSnuggles.

 Pyjamasbyxor, mjuk t-shirt, och raggsockor. Allt som behövs för alla kvällar någonsin i evigheten. Amen.

Jag kan äntligen tända min lykta. Filt, film, levande ljus... Jag tar höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar