lördag 21 september 2013

Vad var det jag gjorde idag? Jo just det, tvätten...

18 September 2013

Första dagen med deltidsjobbet för cateringfirman idag! Det innebar en väldans massa strykning... Nio timmars strykning faktiskt.

Jag skötte tvätten, dvs tvingade in smutsiga kökshanddukar, serveringspersonalens fancy kläder, förkläden, och kockarnas t-shirts i tvättmaskinerna, och sprang ibland och kastade in dem i torktumlaren. Därimellan satt jag på en liten festlig avsats i garderoben och strök alla kläderna. Strök. Och strök. Ooooch strök lite till. Och så lite mer.

Det gick dock väldigt bra, och jag har absolut ingenting emot att stryka en massa kläder för att sedan hänga dem i en redan proppfull garderob - faktum är att jag har erfarenhet av sådant sedan innan, för det är något som har tillhört mitt eget liv i flera år. Jag är dessutom en av de få människorna som faktiskt uppskattar att stå och stryka, man gör saker, tiden går, men man kan ändå låta tankarna vandra och tömma hjärnan lite. Jag hade sett till att ladda min mobil till 100%, så att jag kunde sjunga med i peppiga favoritlåtar.

Och för att citera den fantastiske Ivar Olsson - nån måste göra det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar