söndag 22 september 2013

Krya på oss, vore bra

22 September 2013 

Jag tappade min röst någon gång förrförra natten,
jag ser den inte någonstans,
var katten har jag lagt den?!

Idag är jag ganska så rejält sjuk. Men på ett mesigt sätt, för jag är fortfarande pigg och vill göra saker, bara det att jag inte... Kan. Eller bör. Jag vaknade vid halv nio och var vaken i några timmar (hej tumblr!), och provade förhoppningsfullt att prata. Det jag försökte säga var "Så har min röst kommit tillbaks idag tro?", men det jag faktiskt fick fram var "Såhahm--!" sen tog det slut. Begravde mig i mitt fluffiga täcke igen och sov i flera timmar till. Klockan ett beslutade jag mig dock för att det är dags att i alla fall låtsas ta tag i livet - vilket innebär att jag bytte till en annan t-shirt och satte på datorn. Om det här hade varit hemma så hade jag tagit en sväng till min dvd-samling först, och antagligen plockat med mig alla säsonger av F.R.I.E.N.D.S, Buffy the Vampire Slayer, eller Gossip Girl eller något liknande. Kanske den fantastiskt motiverande feel good-filmen Legally Blonde. Men det här är inte hemma, och jag har inga filmer med mig, eftersom de inte fick plats i resväskan.

Den här lilla sjuktrippen gjorde förstås att jag inte åkte till kyrkan idag, så jag missade dagens gudstjänst... Jag är inte nöjd. Var inte där på hela förra veckan, och jag saknar det. Hoppas verkligen att jag inte jobbar de kvällarna som det är kör och Ung i London nästa vecka, och ska se till att ta mig dit nästa söndag! Då har det här underliga viruset säkert rest vidare, för resort Jessica Therese är inte speciellt festligt, tror jag.

Johanna, som är ungefär lika sjuk som jag, var lite mera modig, och begav sig ut på äventyr i staden. Det vill säga, hon åtog sig uppdraget att jaga ner ett byte till oss så att vi kan få mat, och överleva denna långa vinter... Efter en tripp till McDonalds kan vi nu lugnt återgå till våra mjuka sängar båda två, och fortsätta dagen som förkylda invalider. En sådan ära!

Jag bäddar ner mig med Pride & Prejudice, och om mitt internet vill vara med så kommer jag också hänga på tumblr (ingen idé att låtsas som något annat), och kanske försöka fördjupa mig mer i Supernatural... Fast om jag hittar någon sida som låter mig se på tv-serier är det mycket möjligt att jag bara ser om gamla sitcoms i alla fall.

Ett litet skogstroll... Sjuk, men lite glad, och stolt ägare till en uppmuntrande ljusslinga. Alltid något!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar