torsdag 26 september 2013

Pirater + Zombies = högsta prioritet

25 September 2013 

När jag gick till jobbet idag gick jag förbi ett gäng gatuarbetare som lyssnade på Wake me up before you go-go. Det blir inte en festligare start på dagen än så.

För första gången åkte jag förbi min station på tunnelbanan. Inte så att jag somnade, jag hade bara uppmärksamheten riktat åt ett annat håll... Plants vs Zombies 2 var tydligen lite för spännande för mitt eget bästa. Men piratbanorna är ju så roliga! Ja tacka vet jag mobilspel... Kom trots min lilla omväg i tid till jobbet, och spenderade merparten av dagen i Southwark Park med Rosie. Vi hade en sömnig dag idag, och jag traskade runt i två timmar med en sovande bebis. Vi satt även och lekte lite på en bänk också, det är verkligen kul att hon faktiskt gillar att vara med och sitta i mitt knä och förundrat dra i mina fingrar.

Det här med att komma bort mig lite gjorde jag senare igen, när jag skulle springa ett ärende till en kemtvätt i Sloane Square - jag stod ungefär femtio meter från rätt ställe, men efter att ha gått fram och tillbaka på fel sida gatan tog jag upp min trogne vägvisare Google Maps. Känns inte som att jag kommer kunna London mycket bättre när jag flyttar härifrån än vad jag gjorde när jag kom...

Efter ett ganska icke-stimulerande quiz på Ung i London gick ett gäng av oss till en pub vid Baker street station, och pratade och umgicks. Det utvecklades till en väldigt trevlig kväll, och då jag är ledig imorgon gör det ju ingenting att vi kom hem sent!


Har du tänkt på hur stora mina glasögon är, i förhållande till mina ögon? Mina ögon är ju så små. #funderingarruntmidnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar