onsdag 3 juni 2015

Turist i Danmark

3 juni 2015

Idag valde Bogdan och jag att vara riktiga turister, och åkte för att se Fredriksborgs slott. Vi betalade till och med för att få de roliga hörlurarna med tillhörande mp3, så att en inspelad engelsk röst kunde berätta vad det var vi tittade på. En audioguidad tur genom slottet. Det var både fint och intressant, och efteråt strosade vi runt i den vackra trädgården under en mestadels solig himmel.

Vallgrav runt slottet

Överdådig utsmyckning i taket

Besökare har satt sina spår... Hur moraliskt det nu är kan man ju diskutera, men det gav spännande bildfokus

De noggrant krattade rabatterna på slottets baksida

Satyrguden Pan ligger och spelar vid fontänerna (här kastade jag mig in i en lång återberättelse av Pans dödsmyt, och slutade inte förrän jag såg hur Bogdan flinade åt mig, efter flera minuter då han inte kunde få in ett enda ord)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar