lördag 21 september 2013

I första hand andra hand!

21 September 2013 

Halloj. Idag har jag varit på jakt efter second hand-plagg med mina homies Johanna, Andrea, och Rebbi. Jag tvättade idag, för första gången sedan vi flyttade till England, och eftersom vi saknar torktumlare hade jag således väldigt få saker att ta på mig... Så jag traskade runt i blåflammiga leggins, vit spetskjol, pappas gamla stickade, bruna tröja, grön skinnjacka, och kängor... Den som säger att jag inte har stil har då..! (Rätt).

Vi tog oss iväg till Westbourne Park, och gick därifrån bort mot Portobello Road, där marknaden var i full gång, och det fanns flera små butiker att kila in i på vägen. Det var roligt och hemvant att gå på marknad, och fantastiskt väder för dagen också! Inte för varmt, inte för kallt, inte för ljust, inte blåsigt... Toppen. Fick med mig tre söta klänningar hem!


























Ett annat tips: Åk bort till Ladbroke Grove eller Westbourne Park och hitta pizzerian East Pizza. Den ser kanske lite sjaskig ut från utsidan, men den är det mysigaste jag varit med om! Toppengod pizza som bakas för fascinerade ögon rakt framför en.


























Jag och Andrea delade på den här godingen, med spenat, kronärtskockor, och mozzarella. Det var nom nom nom.

























Rekommenderas. Mysigt.


























Fenomenet froyo. Helt okej för en hes hals - jag har för övrigt nästan helt tappat min röst. Låter som en 80-årig kedjerökare. Är inte helt säker på när det hände, men jag ska försöka vara tyst i några dagar nu... "No more singing and dancing!" (STARSHIP). Försökte prata med min älskade familj på Skype förut, men det fick bli så att de pratade och jag skrev mina svar istället... Så kan det gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar