lördag 21 september 2013

Fullspäckat schema

12 September 2013

Den här dagen har varit jättelång.

Jag hade ännu en jobbintervju för ett stadigt barnvaktsgig idag på morgonen, på det hippa Nordic Bakery i Marylebone (det finns två. Jag fick ringa för att komma till rätt ställe). Det var jättetrevligt och jag fick en massa bra tips av att bo i London från mamman, som bad mig komma och leka med sin fyraåring nästa fredag. Score!

Johanna och jag begav oss sedan till cateringfirman Inn or Out, där vi fyllde i lite former som gör att vi kan jobba där också. Vad de främst behöver hjälp med verkar vara tvätt och strykning - det råkar ligga inom ramen för mina talanger, så det är ju toppen! Dessutom kommer jag kunna skriva upp mig på de event som de gör som jag vill vara med och servera på. Det ska bli riktigt spännande, för som jag fattat det så gör de ibland riktigt kolossala fester, och det är någonting jag gärna vill se. Mina förväntningar? Gossip Girl. 

Jag hade hand om Rosie några timmar sedan, innan jag tog mig till kyrkan för dagens körövning. Det var jätteroligt, tydligen ska vi sjunga på något som kallas för "Scandinavian Show" om några veckor, och vår körledare har plockat ihop lite sånger som har lite svensk folkton över sig. När vi väl fått koll på alla stämmor tror jag att det kan bli väldigt fint.

Eftersom jag bor i London och svenskarna som är med i kören varit här längre än mig, och man inspireras av den kultur man bor i -- så gick vi iväg till den närmsta puben efter två timmars sång, och umgicks. Det var roligt att prata med fler personer, och lärde känna de som är i min ålder i kören närmre. Lärde också känna de som är ungefär tjugo, femtio år äldre än mig närmre också. Jag gillar kören.

Kom  hem "sent" vid elva, och stöp i säng. Vad som är så bra med sådana här fartfyllda, fullspäckade dagar, är att man känner att man verkligen gör något, och man är mitt uppe i ett roligt liv. Det är jag väldigt tacksam över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar