fredag 23 januari 2015

Storebror!

20 januari 2015

Aloha. Idag var det äntligen dags, det som vi väntat på så länge. Inte lika länge som elefanter, mind you, som går dräktiga i nästan två år, men i alla fall. Grandma och Granddad var på plats, jag hade Noah på höften, och vi vinkade adjö till Värdmamma och Värdpappa, som åkte till sjukhuset.

Grandma och Granddad tog med Noah till en bondgård i närheten där han fick springa runt och titta på djur. Favoriterna var förstås alla sorters fåglar (ah ah!) och får (baaaa!!), som han sedan pratade förtjust om när jag tog över efter lunch. Vi tog en långpromenad på eftermiddagen och kom tillbaka hem när det börjat skymma, i tid för mig att få glädjebeskedssmset från Värdpappa: "Annabelle är här!" Noah är nu officiellt en storebror. Jag är inte bara väldigt glad för min Värdfamiljs skull, men också väldigt glad att jag äntligen fått veta vad Lillasyster, som jag kallat henne i månader, ska heta. Jag älskar namn och har ivrigt väntat på att få höra hennes. Noah och Annabelle, är det alltså som gäller! Supergulligt.

Jag och Nuss-Nuss lekte på kvällen, Grandma och Granddad tog hand om middagsgivning, och sedan försökte de vara med och lägga honom att sova. Det fungerade dåligt, han blev lite för distraherad, så jag gick upp till honom själv efteråt med lite mer mjölk, och han somnade på fem minuter. Nannyskillz, yah know. Jag var ungefär lika dödstrött efteråt, så jag sade godnatt jag också.

Vi chillade under tiden Värdmamma låg i förlossning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar