onsdag 28 januari 2015

Mitt i Veckan

28 januari 2015

Mitt i Veckan låter som en inredningstidning som också har reportage om "från verkliga livet"-människor som råkat ut för diverse draman.

Jag hade fel - det är inte en dets, flera dets, dets i singular är "detsie" eller kanske "desti" eller möjligen "detsee". Ingen förutom ungen själv är helt flytande i Nussiska.

Annabelle är en riktigt bra sovare, förutom att hon främst sover på dagen, och håller oss zombier (som vi blivit lite den senaste veckan) vakna under natten. Värdmamma försöker lista ut hur vi ska kunna ändra lillpluttans dygnsrytm, och det gick faktiskt bättre natten till idag. Annars är Annabelle typ det gulligaste och det minsta jag varit med om. Noah är jättesnäll med henne, och hjälpte henne borsta håret idag. Jag satt på golvet bredvid och dog av kärlek åt dem båda två. (Bildligt talat, förstås). (Om du inte hängde med). (Vi är alla vänner här, jag hjälper dig med förklarande parenteser). (... Jag är liiiiite trött ikväll).

Idag på kyrkgruppen fick vi pyssla ihop våra egna duvor, vilket Noah gillade. Han satt i mitt knä och hjälpte till att färglägga, och pekade nöjt på allas fåglar och sade sina ankljud, "ah-ah!" Som vanligt när den rutinmässiga kakan serverades sträckte han sig direkt efter den med mest choklad på. Jag undrade sedan varför han inte åt upp den, innan jag såg att han först koncentrerade sig på att försöka slicka av all choklad... Jag säger då det! (Bevis på att jag är en 80-åring #2, btw).

Igår innan jobbet besökte jag den lokala second hand-butiken, en "charity shop" där de har pocketböcker för ett halvt pund. Jag lät inte mig själv stanna vid den hyllan, men däremot hittade jag en enkel svart skinnjacka för 3 pund. Woho, fynd! Är toppennöjd med den, det ska bara bli lite varmare ute så att jag kan ha den. Funkar med en varm munkjacka under. C'est très najs.

Jag ber om ursäkt för min brist på foton. Har inte tagit något som passar bloggen på sistone... Jag ska åtgärda det till morgondagens inlägg. Nu ska jag sova. Adios.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar