söndag 25 januari 2015

Lediga söndag

25 januari 2015

Jag spenderade en tredjedel av min lediga söndag med att sova ut veckans trötthet. Det var toppen. Trots alarm och sms-signaler (och gråtande bebisar) kunde jag somna om utan minsta problem. Drömde lite konstigt, men var pigg och glad när jag väl gick upp vid halv tolv.

Jag skajpade med min familj en lång stund, diskuterade tv-serier och skolarbete med Jonathan, pappa visade mig en hund... Allmänt mysigt. Jag listade också ut var mikrofonen på min dator sitter, dock hjälpte inte det mig öka ljudet på den... Tror inte att det är möjligt, men jag är definitivt inte familjens tekniska geni.

På kvällen åkte jag till Stoke Newington och mötte upp Hanne och David, och vi virrade runt en stund innan vi hittade en trevlig indisk restaurang. Vi åt god mat och skrattade, och samtalsämnena strövade aldrig långt från intressanta bokgenrer och matlagning. En toppentrevlig söndagskväll.

Biryani & curry

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar