lördag 24 januari 2015

TGIF

23 januari 2015

För att visa sin uppskattning över de många timmar jag jobbat den här veckan, gav Värdmamma mig ledigt idag. Jag fick reda på det igår, så jag kunde utan att skämmas ta sovmorgon. Jag somnade snabbt om igen när Annabelle klagade på avsaknaden av party mitt i natten, och vaknade istället utvilad och glad vid nio.

För att göra städning av mitt eget rum (alltså jag vet, det är verkligen alltid det jag gör på mina lediga dagar... Städar) lite festligare tittade jag vidare på Crash Course World History. Jag har de senaste veckorna sett om den första serien, eftersom jag älskar historia. Ibland glömmer jag bort hur fantastiskt intressant och fascinerande historia är, och jag blir alltid lika nyförälskad varenda gång jag kommer på det igen. History rocks.

London bjöd på solsken och friskt väder idag, så jag tog en omväg till tåget, och fick syn på faktiska vårtecken - blommor! Visserligen i rabatter, så kanske är de nyplanterade... Men vem planterar blommor i januari? I kommunala rabatter i London? Skumt. Blev glad i alla fall och skuttade sista biten till tågstationen.

Faktiskt äkta vårblommor. I januari.

Till ingens förvåning åkte jag till kyrkan, där jag satte mig att skriva i någon timme, innan jag spenderade resten av tiden med att umgås med mina polare. Erik och jag var klart barnsligast under fikat, då han skrämde mig med chokladbollar och jag snubblade över hans skor och vi fnissade hela tiden. Men vadå, det var roligt. Sedan kom Dagmar och tillsammans med Alex engagerade vi oss i skandinaviska idiom och dubbade Disneylåtar. Visste du att när det blåser mycket i Danmark säger man att "det blåser en halv pelikan"? Alltså de festliga danskarna!

Jag sitter ofta och spontanskriver dikter och liknande på tunnelbanan, så ikväll när jag kom hem (och återigen förvånats över hur liten lilla Annabelle är) satte jag mig att spröjsa upp den "kreativa blogg" jag använde för CAS på IB. Jag bytte domännamn och redigerade om hela layouten och lite annat småpyssel. Jag fick publicera alla dikter igen på huvudsidan, eftersom jag ville ta bort andrasidan där de förut låg, men har skrivit rätt datum i alla inlägg. Om du är intresserad får du väldigt gärna kika på den här, kan dock meddela att allting på den bloggen är skrivet på engelska. Dels för att IB är en engelskspråkig utbildning, dels för att jag lättare skriver poesi på engelska. Nedan syns ett litet smakprov från den kreativa bloggen, som jag skapade idag i kyrkan, ett utlopp för en liten stunds frustration som kom över mig:

"Brain rain"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar