fredag 30 januari 2015

Fransmännens dåliga torsdag kallas för tra-jeudi

29 januari 2015

Yay språkskämt!

Frukost! Gröt, blodgrape, och vindruvor med jordnötssmör. Mums.

Jag lovade ju lite fler bilder idag, något jag kom ihåg på morgonen. Jag jobbade inte idag och satte för en gångs skull inte ett enda alarm. Woo! Eftersom en viss liten bebis fortfarande har svårt att sova på natten sov jag ordentligt först på morgontimmarna, och skuttade upp någon gång runt elva. Jag åtnjöt frukost till den fantastiska internetmusikalen A Very Potter Sequel. Jag blir alltid lika fascinerad av hur extremt bra skriven den är. 

Sedan satt jag i några timmar och sorterade mina körnoter igen efter relevans (alla Luciasånger hamnade alltså längst bak i pärmen), och pluggade till mina auditions. Jag har hittat fler utbildningar att söka in till som inte är drama men musikalteater, så jag letade sånger. Jag kör på filosofin att "det skadar ju inte att försöka", så får vi se vad som händer. Ska också sätta mig och leta fler kvällskurser, om jag (kanske förmodligen) inte kommer in på en heltidsutbildning. Se, här gör vi upp planer och bygger grund för framtiden. Jojo!

Kaffe för att pigga upp på tuben till körövningen

Svenska Kyrkans kyrkokör samarbetar med en kompositör som heter Johan Hugosson, och ikväll på kören var han vår dirigent och vi sjöng igenom hans senaste verk. Det är två tacksägelsesånger skrivna på latin för blandad kör, och de är superroliga att sjunga. Alltid festligt att vara med om mötet mellan kompositör och kör också, man upptäcker flera saker om teknik och tanke då.

Efter kören hängde jag med hem till Erik och vi tittade på en av de bästa filmerna någonsin, The Perks of Being a Wallflower. Jag hade glömt hur mycket jag älskar den filmen. Den är så fint gjord i allt. Allmänt perfekt avslut för min lilla tra-jeudi.

Har du inte sett den? SE DEN. Har du inte sett den på ett tag? SE OM DEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar