lördag 10 januari 2015

Stadsdag med Mysmor

2 januari 2015

Moren och jag hade planer på en shoppingdag i Den Stora Staden, det vill säga Växjö, och vi åkte iväg på morgonen. Först stannade vi dock på miljöstationen, och jag måste bara få säga hur mycket jag älskar Miljöstationen. Jag blir glad av att se hur organiserat det är och hur bra det flyter på, och mitt lilla återvinnande svenska hjärta sväller av stolthet. Eff yeah låt oss hjälpa miljön.

Mitt mål för dagen var att hitta en ny kappa, då den jag har börjar bli ganska sliten. Faktum är att vi inte riktigt kunde minnas hur länge sedan det var vi köpt den, en tre-fyra år eller så. Farmor hade tipsat om Rågårds Modehus, så vi började där. Affären har inte alls min stil, men fyra minuter efter att vi gått in hittade jag min nya kappa, ensam på en galge bland tråkiga koftor. Jag bytte alltså min svarta, sofistikerade kappa mot en svart, tuff kappa, vars bästa attribut är att jag kommer att känna mig som en spion i den. Jag gillar kläder som får mig att känna mig som en spion. Tänk lite Melinda May.

Lunch på Samarkand, mammas sallad och min kryddiga fisksoppa - nom nom!

Efter att ha vandrat runt på Samarkand ett tag åkte vi till stan, och vandrade runt där. Mamma letade fotoramar inne på Gallerix, och jag passade på att gå ner i deras källare för att ta del av deras utställning. Jag älskar att titta på konst, och ser fram emot att gå till något museum igen när jag kommer tillbaka till London.

Svart och vitt, jag älskar de två övre till vänster
Jag blev också allmänt förälskad i det nedre porträttet på den rödhåriga tjejen
Jag avslutade tiden i Växjö på Baraii Thaimassage, en helt fantastik julklapp. Det är alltid lika fascinerande hur de har lyckats förvandla en källarlokal till Thailand, med fuktig värme, mörka väggar, porlande vatten, och mjuka dynor på golvet... Min nacke ömmade efter den timmen, men det var det definitivt värt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar