fredag 23 januari 2015

Noah's ark

21 januari 2015 

Idag på kyrkgruppen jobbade barnen med Noaks ark, de fick höra sagan, sjunga sånger, och pyssla ihop sin egen ark. Min Noah var upptagen med att traska omkring i kyrkan med sin far, framför allt blev han förtjust i att gå upp och nerför en liten ramp. Jag pysslade ihop arken åt honom (för i och med att det var just Noahs ark kunde vi ju inte låta honom missa den totalt), och har hängt upp den som en liten mobil över sängen i hans rum. Jag engagerar mig mer än både de andra barnen och föräldrarna... Så kan det gå, men fint blev det ju!


Den vackra framsidan, med regnbågen som guds löfte om att aldrig mer översvämma jorden, och lite djur som jag tyckte kunde få kika över relingen

Baksidan, där resten av djurparen chillar runt i väntan på att duvan skulle finna fast land igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar