lördag 10 januari 2015

Bis vivit qui bene vivit

8 januari 2015 

På dagens tvåtimmarspromenad med Noah hade jag ett nytt pannband som jag beslutat att jag tycker mycket om, och jag blev förälskad i ett träd. Vet du vad det här trädet heter får du gärna säga till.

Pannbandsselfie
Trädet till vänster med toffsar ♥
 På kvällen började kören igen, och jag fick skynda dit efter jobbet. Missade uppvärmningen, så de första höga tonerna var ganska svåra, trots att jag ikväll sjöng alt 2. (Det vill säga, den lägre av altstämman). Men snart var även min röst igång och det var jätteroligt att sjunga igen, och roligt att inte sjunga Luciasånger. Vi övar inför en vårkonsert där nästan alla texter är på latin, så jag var allmänt lycklig - jag älskar att sjunga på latin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar